Shopping + kalas

Klev upp tidig morgon och började dagen med en lång promenad med tjejerna. Gick sedan hem till mina föräldrar för att tillsammans bege oss till stan för en kort shopping runda + present inköp innan vi skulle i väg till Farmor och Farfar, för att gratulera Farfar på sin födelsedag.

Och kom faktiskt hem med några påsar.
Började rundan med en tripp in till hemtex, där jag hittade två fina löpare i höstiga färger och mönster.
Dessa tänkte jag stryka i morgon och sedan piffa upp köksbänkarna med.



Efter hemtex begav jag mig mot Tindra, som tråkigt nog upphör. Har köpt flera toppar och koftor där och även några par skor. Och alla deras kläder och skor har en super kvalitet, så passade därför på att köpa 3 st koftor när jag var där. Hittade även 3 par skor som jag blev väldigt sugen på, men då jag lovat mig själva att inte köpa några skor i dag så kom jag även hem utan. Kände mig väldigt duktig, medans nu känenr jag bara hur fina dom skorna hade varit på mina fötter och så fint dom passar in i någon av mina sko garderober. Hmms..

Sen var det dags för att hitta en vinterjacka av kort modell, detta då jag redan har en längre modell och då jag tycker att det är mer praktiskt att ha en kortare jacka då man tränar hundarna.
Och kom faktiskt ut från Stadium med två stycken jackor av märket Everest. Varav en svart, varm och skön, som jag inte behöver vara rädd att smutsa ner, och som dessutom passar till allt. Och sen... en likadan varm och skön jacka av samma märke och modell men i en roligare färg - Ljusblå. Nackdelen med denna är då att den är desto lättare at smutsa ner. Men nu har jag ju två jackor att varava mellan så då gör det inte något. Måste erkänna att det är väldigt typiskt mig att köpa 2 av något jag gillar med i olika färg.

Den svarta modellen av jackan.

Efter shoppingen var det sedan dags att köra mot Teg, där gott sällskap och fika väntade.
Sen jag kom hem har jag bara tagit det lungt. I morgon har jag planer på att åka in till stan igen för lite söndags shopping och fika med min mamma.

Hoppas att ni alla har en fin lördagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0