Inbrott???

Kom i går hem till min lägenhet... glad och med 5 hundar i koppel låste upp dörren och kände att något inte stämde.. Upptäckte genast dom leriga fotspåren i hallen och den till knölade mattan. Inte skulle jag lämna lägenheten i sådant skick inte. Fortsatte min spaning till köket där jag mitt på köksgolvet hittade en stor hög med skräp, bl.a. kattmat, dam, gamla brev adresserade till någon helt annan än mig och öl burkar. Vad sjutton tänkte jag och såg sedan ytterligare en matta till knölad, vända mig sedan om och ser då en ny frys och en ny kyl.. Aha.. Kom sedan på att hyresvärden nämnde att dom skulle komma med dom nya vitvarorna någon dag denna vecka, vilket dom nu även hade gjort! Och fina var dom också, tycker dock att det hade varit lätt att lägga skräpet på diskbänken eller i soptunnan i stället för den stora högen mitt på golvet. Men nu har jag ju fin frys och kyl iaf. :-)

I dag så skulle målarn komma och börja med toan och sedan tar han resten av lägenheten eftersom, både tapeter och golvmattor ska bytas, ska bli så spännande och kul då man kan börja sätta upp sina hyllor, gardiner och tavlor.
Har satt syrran i arbete att måla en akryl tavla till mig av en stående kines, gärna med ett utställningskoppel, ska bli spännande att se resultatet. Lägger upp det här. :-P


Hade i kväll tänkt fara med mamma till brukshundsklubben då dom har viltspår på onsdagar, men då farmor och farfar behövde hjälp med att flytta hem från husvagnen igen så kunde hon inte följa, så bestämde mig därför för att ordna en kinesträff i kväll. Så länge det inte blir regn.


Jag väntar fortfarande med spänning på mina smyckesdetaljer, har fått en liten del. Blev dock väldigt besviken på en av mina beställningar då pärlorna var mindre än utlovade och inte alls var så läckra som på bilden utan i verkligheten var mer barnsliga då dom blev så små. Ska försöka få till något av dom trots detta, går det inte så får jag sälja dom på tradera?! :-)


I morgon hade jag tänkt ta med "tjejerna" till brukshundklubben och träna lite. Sen på kvällen så följer dom med mina föräldrar till stugan, jag kan tyvärr inte följa med den här gången då jag ska på bröllop på lördag. Var och inhandlade kläder i förgår och hittade då äntligt en klänning som funkar på ett bröllop men samtidigt går att användas vid andra tillfällen. Blev även inhandlat ett par skor.

Nu hade jag bara behövt dig Frida hemma, så att du kunde ha fräschat upp mina naglar med någon fin dekor. Men vill inte ha dig hemma bara därför utan även för att du är en jätte bra vän à min bästa, och då vi inte kunnat ses så mycket på senaste tiden av olika orsaker.


Har annars idag suttit och sytt lika så i går, har nu lyckats knåpa ihop några varma höst och vinter overaller till tjejerna. Tycker att dom blev helt okej men inget går ju att jämför med dom fina overallerna tjejerna fått från Kattis Hundkläder. Den rosa camooverallen Jamira fick för ca 2 helger sedan är den stora favoriten!


Nä nu ska jag ta och fika något gott.

Många kramar, hoppas någon som läser detta kan komma i kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0