Pengar.

Tänk om man kunde få några tusen extra plötsligt en dag? Inte vore det så himla tokigt?
Speciellt nu när det inhandlas grejer och möbler till lägenheten och man börjar om från noll.
Skriver listor på allt som ska inhandlas och, får tårar i ögonen då man grej för grej lägger sakerna i sin kundvagn på IKEA's handla hemma sida och ser vad prislappen landar på och ändå är det massor som får väntas att köpa till nästa månad. Men min stora fråga är - Hur kan frakten bli så dyr??
När jag var på IKEA i juli och handlade alla "små" grejer som t.ex. porslin, glas, kökstillbehör o.sv Okej, några stora grejer också. Men i alla fall, när jag stod och väntade på min tur i info disken så var det en äldre dam som beställde en skinnsoffa och frågade då om hon skulle komma och hämtade på affären om 3 veckor, men mannen vid disken sa då, "nej men jag trycker hem leverans för det är fraktfritt då man köper en skinnsoffa!" Men inte fasen är det fraktfritt för mig trots att jag köper TVÅ skinnsoffor?? Eller måste man beställa i butik för att få nytta av detta erbjudande? Aja det jag ville komma fram till är, visst vore det bra skönt att glida in på konsum och köpa en trisslott och sen vinna, några tusenlappar. ;-P Dom säger ju.. "Plötsligt händer det" Jag säger: Händer det mig? Näe.. :-)

Har i sommar haft uppehåll från bloggen ett tag, då vi varit ute i vårt sommarhus på landet. Har där ingen tillgång till Internet.
Har varit så mysigt, dock inte så mycket sol som man hade hoppats på, men ändå en del sol dagar och massor av långa promenader över både åkrar och i skog och mark. Hundarna har trivts som fisken i vattnet. Och har nu varit lösa så mycket att dom tycker att det är trist att gå ut här hemma längst dom asfalterade vägarna i koppel.
Tur att vi har mycket promenad vägar här också. Både runt vägar, i skog och runt sjön/hav. Så att man kan ha dom mycket lös här med. :-)
Var idag på Blomsterlandet med mamma min, Frida och Katarina och köpte en hel de fina blommor/växter och krukor.

I går var jag hos frissan.
For dit lycklig för att äntligen få fixa till håret, och med tankarna på att göra håret ljusare igen, då det vart lite väl mörkt sist och jag aldrig kände mig riktigt nöjd.
Beskrev hur jag hade tänkt det och frisören förstod, visade massor av förslag och sa att hon skulle lägga in ljusa bruna slingor med det blonda så att det skulle se mer naturligt ut samt få mer volym. Det lätt toppen.
Hon blandade färg och "kladdade" in mitt hår. Jag satt i torken ,läste och ja.. allt man gör medan man väntar på att få skölja ur färgen.
Hon sköljde och sa, "oj det ser mörkt ut, men det blir ju ljusare då det torkat, så bli inte chockad". Och visst såg det mörkt ut alltid. Hon klippte och tunnade och sedan torkade. Men håret var ändå mörkt, men betydligt ljusare än då det var blött. Jag kände mig så där nöjd betalade och fick då min andar chock. Hon tyckte att jag hade långt hår och inte mellan långt som jag hade bokat till, så summan för klippningen landade på 1500 :- . Ajaj tänkte jag, men nu behövs det ju inte göras om på ett tag. Jag gick en stund på stan och handlade lite nödvändigheter. For hem, tittade mig och spegeln och alla dom små blonda slingor jag sett hos frisören var nu knappt synliga och håret, ja det är brunt. Ja jag är i alla fall allt annat än blond ?! Och jag är ju inte den som går tillbaka och klagar, men varje gång jag går förbi spegeln så känner jag hur missnöjd, jag är. *Suck* Men man kanske vänjer sig, !? Får ta och lägga in en bild framöver.

Nä nu ska jag gå en runda med tjejerna.
Och sedan lägga in beställningen på Ikea.

Kram/ Emmy

Kommentarer
Postat av: frida

men gumman min. du blev så fin i håret men jag förstår va du menar då de inte blev som du tänkt!
Jag planerar också att vinna på lotto för å få ihop anmälningsavigfter :P
Vi hörs ikväll!
Kram kram

2007-08-11 @ 18:34:12
URL: http://fridathea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0