Helgen är över...

och det är åter måndag.

Tiden bara flyger förbi och man undrar hur man hinner med allt och framför allt hur man ska hinna med allt man planerar in framöver.
 Dagarna är ju så korta! När jag var "liten" så klagde jag alltid över att jag inte hade något att göra och att dagarna var så långa, och dom gånger min farmor hörde detta så så hon alltid "Vänta bara tills du blir äldre så ska du se att ju äldre du blir detso kortare blir dagen och desto snabbre kommer åren att gå. Så passa på att ta till vara på tiden nu medans du har den och klaga inte över att du inte har något att göra, för något finns det alltid att hitta på. "

Jag har inte funderat på detta så mycket förens nu, när jag insett hur rätt hon haft. För ju äldre jag blir desto snabbare går verkligen ett år. Nu är det 2 veckor kvar till oktober och jag tycker att det var nyss, jag gick och omkring i bikini i stugan på min semester. Och då var det i början på juni.
Så månaderna passerar med en swischande fart.
Så det jag vill komma fram till är att farmor du har/hade rätt i detta tiden går/passerar fortare när man blir äldre. (eller iaf får jag den känslan)

 Farmor

Kommentarer
Postat av: Emma F

Hon är klok den damen :) Ses vi i helgen då hennes äkta hälft fyller halvjämnt?

2009-09-21 @ 19:55:58
URL: http://madamegeniale.blogspot.com
Postat av: Sara L

Håller verkligen med! Hinner knappt bli måndag så är det söndag igen.!

2009-09-22 @ 12:04:22
URL: http://lillasara.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0