Tiden springer förbi...

trots att jag tycker att jag nu hunnit med att vara ledig 3 dagar(räknat med idag).
Hade på lördagen efter jobbet bjudit hem Svärfar och hans fru på middag.
Och dom stannade kvar här och spleade spel till ca kl 01.30. Riktigt trevligt!
Hade gjort något så enklet som tacogratäng till middag, då detta var en impuls bjudning. Men mums vad gott det är.
Till efterrätt hade jag gjort hemma gjord vaniljglass med krossad daim. Och innan jag portionerade och frös in glassen så la jag digestivesmulor i varje portionsglas. Hällde sedan på smeten och frös in glassen. *Smasken*
Dock var jag dum nog att glöma bort att inte ta några kort, under kvällen. Måste bättra mig på detta!

Söndagens fm/em spenderades tillsammans med Peter och tjejerna innan han åter begav sig till Härnösand. Där han numera vistas på veckorna med jobbet.

Måndagen spenderades tillsammans med mamma först gjorde vi ett besök hemma hos Farmor och Farfar och sedan ett hos Morfar på lassa.
Hade sedan hoppats på att kunna tillverka några smycken då jag fått hem massor med nytt material och jag har en massa inspiration för en vår kollektion. Men tyvärr har jag skadat handen/ett finger så det gick inte alls som jag hade önskat. Fick dock ihop några för året nya modeller, par örhängen efter mycket slit. :-) Så hoppas på att fingret/handen ska bli bättre snabbt så att jag kan börja pyssla!

Så i stället blev det träning med tjejerna och även en lång promenad. Sen på kvällen satt jag som säkert många andra och såg på idrottsgalan.

I dag har jag inte gjort så mycket mer än å varit ute med tjejerna, fikat med mamma. Hälsat på Isa.
Haft besök av hyresvärden som kollat vad som kan orsaka dessa ständiga stopp i min toa, haft besök av en granne, varit förbi på mammas jobb och hälsat på. Svurit över att jag inte kunde tillverka några smycken i dag heller.
Och i kväll så är planen bara att mysa framför tv'n och ta en lång promenad med tjejerna. För i morgon bitti väntar jobbet igen :-P

Nu ska jag ta och sätta potatisen i vatten, så det blir någon middag för mig idag. Ha en fin kväll!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0