Twister och Laptopbord

Har under både gårdags kvällend och idag haft en starkt sug efter twister, har i ärlighetens namn varit det ända jag varit sugen på.
 För er som inte vet vad jag menar så är det den cylinder formade glassen med sorbre i mitten och isglass-sorbre i två färger runt om snurrat. Är Säkert ett år sedan jag åt den sist så vet inte hur suget kunde komma så plötsligt, men det var det ändå jag kände att det är det jag vill ha och inget annat resten vill jag bara kräkas åt. Så i går fick Peter fara och inhandla glass åt mig. Och idag har pappa varit snäll och gjort det samma, plus att han posta lite paket åt mig i samma veva.
 


Är lustigt hur mycket man egentligen kan sova då man är sjuk, somnar till och tittar på klockan och tror att det gått en kvart eller max 2 och förvånas över att det passerat 2 timmar. Bara sådär.. Men desto snabbare blir man väl frisk,  hoppas/antar jag. :-?

Har medans jag legat här funderat på att på att dessa laptopbord som nu kommit ut på "marknaden" är ganska praktiska. Jag själv t.ex äger inte et utan får ständigt byta ställning i soffan/sängen för att kunna skriva antingen för att ligga bekvämt eller för att datorn strejkar. Nu hör det väl inte till vanliheten(snarare aldrig) i mitt fall att jag ligger i en säng eller soffa och skriver, men det finns säkert många andra som gör det.
Och jag vet att min pappa ofta brukar sitta framför tv'n med sin laptop, och då har skaffat sig ett så kallat laptopbod som han är mkt nöjd med. Del så tar dom lite plats och är rätt så stilrena(så stilrena dom kan bli iaf med tanke på att det hör till teknik prylar) och dels så gör dom att datorn står stabilt och du slipper en tung pryl i knät eller taskig arbetsställning om du ska ha datorn på t.ex vardagsrumsbordet. Tänkte därför visa två typer av laptopbord som du hittar på IKEA

Detta bord heter DAVE och kostar 199kr finns även i svart och rött



Detta bord heter ALVE och kostar 749 kr
Finns även i svart.

Hur gör du?
Har du datorn i knät,  eller i sängen?
 Äger du ingen laptop berätta..


Då jag både har en stationär dator och en laptop så blir det att jag använder den först nämda mer.
Och Laptopen används då jag är på resande fot eller av bekämlighet som t.ex nu.


Nu ska jag återgå till vilandet.
Ha en bra dag. 


Kommentarer
Postat av: Astrid Linder

Hej!

Hoppas att du kryar på dig snart. Vore jag nära skulle jag serva dig med en glass, nä...två, så jag fick en själv också, det är gott, även om man ïnte är sjuk. Kram / Astrid och mina "gubbar"

2009-08-06 @ 10:47:24
Postat av: Pysselprinsessan

Jag gillade alve! Då kan man ställa nåt fint på om man vill! :)

Själv sitter jag ofta med datorn i knät (som nu)! :D

Kramar

2009-08-08 @ 15:27:35
URL: http://pysslamera.blogg.se/
Postat av: Emily

Det bor en svart Dave hemma hos mig :)

Han är en riktigt keeper - tro mig ;)

Kram

2009-08-09 @ 02:42:33
URL: http://karmanjaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0