Dålig uppdatering

... Ja det är väl det minsta man kan säga om detta glapp.

Jag vet inte hur många gånger jag suttit här ock skrivit i hop om att hinna färdigt med en inlägg, om än bara några ord. Men slutligen inse att, "Nähe, jag hann inte idag heller". Och det är trist, för jag tycker verkligen om att blogga!

Har varit så mycket runt omkring dom senaste veckorna, förutom på själva semestern då problemet med dålig blogg uppdaering beror på att vi var/är internetlösa i stugan. Men efter det är det jobb, valp, jobb, hund, jobb, jobb, sjukdom, olycka, smyckestillverkning/jobb som kretsat runt mig. Nu vill jag inte att det i era ögon ska se ut som att jag inte gjort annat än och jobba dygnet runt, för det har jag inte. Men dom timmar eller den dag man varit ledig innan nästa arbetspass börjar igen har jag ägnat åt nära och kära och till aktiviteter med hundarna. Och har förstås tillverkat mycket nytt i smyckesväg för att hinna få till en ny höst kollektion innan fler smyckesvisningar och marknader närmar sig. Men oj så roligt det är, att låta inspsirationen flöda. Nackdelen är dock alla små sår man får runt fingertopparna efter allt pysslande i några timmar i sträck.  Ska under morgon dagen fota några av kreationerna och visa upp dom här.

I dag har jag varit ledig och var på dagen ute i skogen några timmar med hundarna för en härlig långpromenad i det soliga och kyligt uppfriskande vädret. Sedan begav jag mig till stan för lite shopping och för att sedan möta upp min syster och hennes dotter. Då vi först åt middag tillsammans och sedan begav oss till filmstaden för att se Mamma Mia!
Måste hålla med er alla som tipsat om denna film. Man blev verkligen glad av den, fick stor lust att gå ut och dansa, tills jag kom ut ur biografen och kände den kalla luften, så kände jag "Äsch, drar hem och myser framför tv'n i stället, en annan dag kanske!" 
Om jag köpte något?? Jo det är såklart, vad annars om inte ett par skor. (4 paret denna månad) Ska även försöka hinna med att foto dessa, under morgon dagen och sedan lägga upp här.  Jag köpte dom iaf. på Shanta.
 
I morgon är det dock dags för jobb igen, men innan dess så ska jag och Isa ta oss en sväng förbi på Slöjd affären, då dom rear ut allt i butiken för halva priset. Så ska se om man hittar några fynd till mina kreationer.
Mina föräldrar for ut till stugan idag och tog då mina hundar med sig, då jag ska jobba hela helgen. Hade gärna farit dit jag med. Lägger in en bild på min systers barn från min semester, då även dom var ute i stugan under 2 veckor. Här  i en badring var i poolen och njuter av solen.



Nu ska jag återgå till mitt tv mys.
Ha en underbar kväll.
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0