Ispromenad

Jag mår mycket bättre och Årets första ispromenad är avklarad, jag trotsade minusgraderna och såg bara den klarblå himlen och solens strålar och klädde mig och hundar för kala dagar! Den som mötte oss(mig och tjejerna) på väg ner till Djupvikskaj kan tro att vi skulle vara ute en dag på fjällen och vandra. Men jag kan lova att det behövdes med denna påklädnad både för min förkylnad och för kylan, dock hade jag valt för dåliga skor och tunna vantar så efter ca timmes promenad så var fingrar och fötter så kalla att jag knappt fick på hundarna halsband och koppel igen då skulle hem och upp på asfalt igen
.
På isen skuttade tjejerna runt som aldrig förr, redan när jag började styra ner mot Djupvik började några av tjejerna som förstått vars vi skulle göra små gnällande läten, av vad jag tar som iver och försöka dra mig fortare mot målet väl framme vid kajen släppte jag lös dom alla 5 och det blev en hel del bus. :-)

Tog några kort, men Har dom på mobilen, och vet inte riktigt hur jag får över dom till datorn, ska luska med det. I annat fall tar jag nya bilder på morgon dagen promenad. :-)



Just nu så har jag sista och tredje plåten Ciabattas i ugnen, som om 2 min ska plockas ut.  Så när dessa har fått svalna lite så ska jag bjuda Peter och hans vänner på en ny bakad macka innan resten paketeras och fryses in.
Har denna gång gjort dom lite mindre än jag brukar och gjort dom mer som en småfralla/tekaka storlek.

Ha en trevligkväll.

Kommentarer
Postat av: malinm.se

Ja jag tänkte jag skulle springa upp och testa nu =)

2009-01-07 @ 19:35:33
URL: http://malinm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0