Allergichock

Är just precis vad jag fått.

Har senaste tiden umgåtts mycket med folk som har både hundar, katter och hästar + att det just nu både blommar av pollen, gräs, löv och björk. Och plus att jag sedan vi i september flyttade in i vår lgh känt av allergin mer, så mest troligt så är det något i väggarna som jag känner av.
I veckan som gått har allergin varit näst intill outhärdlig, har legat vaken större delar av nätterna för att tjippa efter luft då näsan är så igen täppt att inte ens nässpray rinner igenom, plus att luftrören i samma veva fått för sig att dra i hop sig till sugrörsstorlek. Har jag sedan på dag tid t.ex. på jobbet kommit in i fika rummet och någon öppnat fönstret så täpper genast näsan igen. *USCH*

image251

I går fick jag nog, ringde först sjukvårdsupplysningen som remitterade mig till Vårdcentralen, som remitterade mig till akuten där jag satt x antal timmar men med mycket god vård och uppmuntrande ord. Fick ett stort antal kortisontabletter och fick sedan inhalera astma medicin och efter ett tag kände jag att luftrör och nästäppan äntligen sakta men säkert började släppa. Vilken lättnad.
Den fina läkaren jag fick träffa ville ha kvar mig under natten, men jag kände att jag ville hem vilket jag också for.
Så var hem vid 12 tiden i natt och övernattade då hos mina föräldrar, och här sitter jag idag och ska nu hämta ut nya starkare allergi mediciner än jag tidigare haft. Så jag hoppas verkligen att dessa ska fungera.


image252

Så denna vecka kommer jag inte ordna någon lydnadsträning, då dom nya medicinerna måste börja få verka innan jag utsätter mig för detta.


★ Tusen tack mina underbara vänner och speciellt till Frida, Peter och Mamma och Pappa för eran peppning speciellt under gårdagen. ★

________________________________________________________________________________________


image250


"Är fortfarande lika sugen på den underbara varelse jag hittat. *tänk om*"


Kommentarer
Postat av: Ida

Tack så jättemycket, hoppas du haft en bra dag!

2008-05-06 @ 21:03:24
URL: http://hittaida.blogg.se
Postat av: Cissi

Krya på dig!

2008-05-09 @ 08:54:27
URL: http://giraffhus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0