Livet som skofanatiker....

Tisdagens ledarskapsutbildning var väldigt bra och givande. Den började med att vi skulle presentera oss för varandra efter olika typer av presenations sett. Jag fick en tändsticka och skulle så länge den brann berätta om mig själv. Man fick välja själv hur man skulle hålla tändstickan dvs. så att det brann sakta eller fort.
Efter att alla presenterat sig så höl kursledaren i en stor knut med rep spretande åt alla håll man fick då ta tag i varsin repände och dra så att knutet släppte, personen som hade den andra änden av dit rep skulle du under middagen interjuva och sedan presentera för övriga gruppen.
Efter detta begav vi oss till Två våningar för att njuta av god mat och få veta mer om personen du skulle interjuva.
Min person var en äldre man på närmare 80, som hade många intressanta historier att ta del av bla hans uppväxt i dom noraste delarna i Sverige och hans liv som lärare i afrika. 
Efter att ha ätit, lyssnat på allas presentationer om deras "nya bekantskap" så följde flera olika övningar och nyttig fakta. Längtar redan till om två veckor då nästa utbildnings dag ska vara!

Före utbildningen var jag och Frida och på stan i några timmar, skofanatiker som man är så började vi att gå en rund krigs stans skobutiker. Ca 1-2 timmar senare så var jag 4 par skor rikare och många hundra lappar fattigare.
(Jo jag köpte 3 par i lördags också)

Bilder på alla 7 par


image218


   
  




Sedan inhandlades även en fin present till mamma som fyller år på söndag, då det finns risk att hon läser detta så kan jag inte visa hennes present förrän efter helgen.
Vi hann även med att göra några riktiga fynd på snygga vårkläder, då en butik i stan ska upphöra och därav hade utförsäljning. Hittade 2 klänningar och 2 tunnikor som jag är riktigt nöjd med. Det är inte varje dag man får köpa vår nyheter till rea priser :-)
Har inte hunnit ta bilder på kläderna men hittade en av klänningarna på en sida på nätet så lånade bilden så att ni i alla fall får se ett av mina fynd.
image219

Nu ska jag springa en sväng på konsum innan jag ska till jobbet.
Ha en bra dag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken fin klänning! Och många fina skor! Jag tycker att jag inte har så mycket skor, men igår köpte jag en stor förvaringslåda som jag har mina skor i. Och den går precis att stänga. Och ändå har jag några skor ute i förrådet också. Så jag fick bevisat att jag visst har många par.

2008-03-13 @ 17:35:19
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Emily

Oj, förstår att du förmodligen har "hål i plånboken" nu :P Jag har själv kommit till den insikten efter en massa investeringar på sistone ;)
Men ingen känsla är som "sko-shoppar"-känslan :D
Kram

2008-03-14 @ 00:10:42
URL: http://www.karmanjaka.blogg.se
Postat av: Emma F

Hej! Jag gör ett nytt försök då det blev något knas med förra kommentaren jag skrev här! Vilken snygg tunika du hittat.

Kramar från kusin vitamin

2008-03-15 @ 22:26:15
Postat av: Designtjejejen

Hahha... jag är också en skofanatiker. Lever med tanken "man kan aldrig ha för många skor" ...det är så dumt att man bara inte har lika mycket plats. Drömmer om en stor walk-in-warderobe där allt hänger i färger.. skor.. handväskor och kläder. Hhaha.. en av mina drömmar :-)
Vad rolgit det lät med ledarskapsutbildningen. Jätte kul! Jag har varit på en hel del också och det är så inspirerande! Vad är det du jobbar med?
Hoppas att du får en bra söndag!

2008-03-16 @ 11:56:19
URL: http://designtjejen.blogg.se
Postat av: Plogflickan

Gillar oxå skor eller kängor, rejäla skor, fotriktiga och bekväma, kan köpa på mig föör många.

2008-03-16 @ 15:24:25
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Lexie

fina skor :)

2008-03-16 @ 15:37:19
URL: http://musicofc.blogg.se
Postat av: Emma

Supersnygga skor! :)

2008-03-17 @ 20:04:42
URL: http://sommarungen.blogg.se
Postat av: carin

Söta skor =) skor är underbart =)

2008-03-18 @ 22:43:27
URL: http://carinparin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0