Telefonmöte

Om ganska exakt 20 minuter i skrivande stund så ska jag knappa in ett telefon nummer, följa anvisningarna och sedan knappa in en kod för att sedan deltaga i Chinese Crested Clubs telefonmöte för region ombuden.
Är några intressanta punkter som ska tas upp så det ska bli intressant.

Har haft telefonen på laddning ca 1 timme, våran telefon är antingen en vägg fast i köket med kort sladd och ingen sitt plats i närheten eller en bärbar som var helt urladdad på batteri då jag kom hem från jobbet  i dag. Men de ska förhoppningsvis hålla.

På torsdag kör min lydnadsträning i gång igen och planerar till nästa vecka en kinesträff. Kul att få träffa alla igen.

Vädret här är dåligt, riktigt dåligt faktiskt. Bara en massa blank is och några fattiga snö högar på vägkanterna. Det snöar på som bara den ena dagen så traktorerna får kämpa på i 12 timmars pass om int emer för att hinna få bort snön från vägarna, när man vaknar dagen därpå är det regn eller plusgrader som senare utvecklas till minusgrader. usch... Jag vill ju ha snö!!

Har i alla fall hunnit med några is promenader eller 5 rättare sagt, hundarna blir ivriga så fort vi närmar oss, våran lilla väg ut på isen och springer sedan för glatat livet och busar då dom äntligt får springa lösa på den stooora ytan.
Jag brukar aldrig vara ute på isen så här tidigt, men i år blev den tjock fort var ca 25 cm på julafton och i helgen var sambon och han kompisar ute och körde isracing så håller isen för ett gäng bilar som tok kör så håller den garanterat för mig med :-P
Försökte få med Sara och Tess och Michelle i går men dom bangade .... nästan jag stod och hoppade på isen för att visa hur tållig den var, när jag äntligt får dom att lämna "land"  hann vi bara gå någon meter då vi hade slask ända upp över sko kanterna. Typiskt, men nu har det ju frusit på igen och förhoppningsvis får vi se glimten av snön.

image100

Har ju inte bloggat sen före jul men ska under veckan försöka komma ihåg att ta kort på alla eller i alla fal några av dom fina julklappar jag fick. :-) Glömmer jag det så får ni påmina mig,.

Oj, nu är det visst dags att sätta sig vid telefonen. Spännande!

Kram på er.


 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Hej!
Kul att du är tillbaka på bloggen.

2008-01-15 @ 21:14:45
URL: http://konsthornan.blogg.se
Postat av: Emily

Härligt att du är tillbaka!
Ses ikväll, vi är laddade som vanligt ;)

2008-01-17 @ 15:12:28
URL: http://www.karmanjaka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0