Stegtävling

Är på jobbet med i en stegtävling som började den 14 jan och avslutas den 14 maj.
Vi är uppdelade i lag med tre deltagare i varje. Mitt lag "E-laget" består av mig(Emmy), Ellenor och Elenora.
Du ska under tävlings perioden bära en stegräknare under dygnets alla vakna timmar och sedan dokumentera dina steg dygn för dygn.
259607-114
Far du på ett gympass, yoga, klättrar eller cyklar m.m så får du ett visst antalsteg per minut t.ex 180 steg per minut för ett intensivt gympass. Så denna typ av steg ska du även plusa på med steg antalet din mätare visar.
Jag har under veckan som gått legat på allt mellan 11 000 till 30 100 steg, förutom nu i helgen då det varit svårt att ens nå upp till 5000 steg då jag legat/ligger sjuk.
Men detta får jag ta igen till veckan, kanske boka in mig på något pass på IKSU med syrran? :-)
För delen med tävlingen är att den får oss att bli mer motiverade att röra oss för att ligga bra till i tävlingen.
Och för vissa en chans till att tappa några kilo.
Alla som deltar i tävlingen ahr lagt pengar i en pott och det vinnande laget får sedan dela på vinstpotten.
Får hålla er uppdaterade om hur det går för mig och mitt lag.

I dag har jag förutom att sitta här och sova varit på en återträff med dom som jag gick skk's hunduppfödar utbildning med, var trevligt att träffa alla igen, ett år efter utbildningen slutade. Jag hade själv missat att jag fått ett mail ang. detta så visste att träffen var först en timme innan den började så det blev att kasta sig i duschen och sedan preparera med alevedon för att orka fara till Röbäck där träffen skulle hållas. Men helt klart var det värt det.
Stort tack till Inger, som ordnade detat och för jätte gott fika!

259607-113 
Tycker att det är kul att det börjat komma så många fina tulpaner att köpa i butikerna.
Jag har precis berättat för min Sambo att jag vill ha en bukett med tulpaner och då gärna i blandade färger, att ha på köksbordet. Undra om han förstod vinken. :-P


Ska nu visa ytterligare en av mina julklappar:

259607-112
Dom två fotoramarna i vit lego modell från Granit fick jag av sambons halvsyrra. Har dock inte hittat någon lämplig plats för dessa än, men tycker att dom var roliga.

Nu ska jag inta en plats i soffan för lite söndagsmys med fruktsallad på menyn.
image116





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0