Inga varor i dag heller.

  Skyndade hem till föräldrarnas hus så fort jag sett brevbäraren i min trappuppgång, höll tummarna så hårt jag kunde för att hoppas att mitt beställda paket med smyckesdetaljer skulle ha ramlat in. Men icke!

Tänk så besviken man blir?

Speciellt då man betalat in så pass mycket pengar och det var den 24 augusti och nu är det den 7 september. Läste på Tjejens info sida, där skriver hon:  "RING HELST INTE, JAG KOLLAR MIN MAIL FLERA GÅNGER OM DAGEN OCH SVARAR ALLTID!!!"

Jag har nu mailat för 2 dagar sedan utan svar. Sen skriver hon även: " JAG VILL ÄVEN PÅPEKA ATT VI INTE HAR RÅD ATT STÅ FÖR NÅGOT SOM POSTEN GÖR FEL. DET HAR DRABBAT MIG NÅGON ENSTAKA GÅNG MEN JAG HOPPAS ATT DET INTE HÄNDER IGEN MEN OM DET HÄNDER SÅ STÅR JAG INTE FÖR EXTRA KOSTNADER!!!"

-          Men då tycker jag att chansen att det skulle hända finns inte. Det är ytterst sällan posten gör ett sånt stort fel med ett paket. Så tycker att det är väldigt märkligt att det ska ta 2 veckor för paketet att komma, vet ju av egen erfarenhet hur lång tid det tar för en vara att nå sin adress. Men kan ju ha hänt något annat, som gjort att det blivit en försening med att posta grejerna. Aja, håller nu än en gång alla tummar, tassar som finns att paketet kommer på måndag.


  Nu ska jag bada hundarna, är i kväll bjuden på middag hos svärfar och då måste ju tjejerna också fräschas upp, även om dom inte är riktigt eniga på den fronten.

Sen så blir det bröllop i morgon, sambons styvbror som gifter sig.

Visst ska det bli jätte kul att få fara på bröllop, men måste erkänna att jag gruvar mig lite. Gillar inte riktigt det här med bordsplaceringar på bröllop då det oftast är ett stort antal gäster och nästan ingen man känner och givetvis hamnar man alltid i dom "okändas" bord. Nog för att det alltid brukar gå bra i slutändan, så länge det inte är 87 åriga Agda som ska berätta om sina krämpor x flera, eller Kurt som ska dra sina bästa jakthistorier om och om igen. Visst jag tycker det är jätte intressant att lyssna på människors historier, men inte då jag måste höra om samma historia om och om igen.

Fast å andra sidan är bordsplaceringar väldigt bra då man måste prata med dessa okända människor och man kanske får en ny vänskap vilket man aldrig hade fått om man suttit med dom "gamla vanliga"

Hur det än blir så går det nog jätte bra.


Min vän...

Du vet väl om att Du är värdefull, att Du är viktig här och nu,
att Du är viktig för Din egen skull -för ingen annan är som Du !

Du förstår min vän, Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg.

Tyvärr så är det livet.

Och problemet med livet är att man är halvvägs igenom det innan man inser att det är som en IKEA-möbel - du får själv sätta ihop delarna! :-P



  Sen måste jag slutligen tipsa alla som har möjlighet att i morgon titta på TV4 kl 14.00-15.00 då Ulla-Britt(Kennel Noon) med familjs egen och egen uppföda häst "Flying To Noon" kör sitt första lopp i V75 i direktsändning.

Denise hennes dotter kommer att sitta med och kommentera loppet från TV studion på inneplan i direktsändning.  

STORT LYCKA TILL I MORGON!! Jag ska sitta och hålla tummarna under vigseln på bröllopet.

Vill du veta mer, besök deras hemsida http://www.kennelnoon.com
 

Det var allt för mig idag.


Kram.

Kommentarer
Postat av: frida

du är underbar vännen min! `Tack för att du finns där! Kram

2007-09-13 @ 22:10:43
URL: http://fridathea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0