En härlig solig höst dag!

Både i går och i dag har varit en sådan dag som man bara längtat att få gå ut till då man dragit upp persiennerna på morgonen! Trots att termometern endast visat mellan 1-2 plus grader.


Gårdagen började med att leta fram täckbyxorna och sedan gå en snabb vända med hundarna för att sedan med hjälp av fleecé och fårskinn bylta in och mysa till det för Aska i cykel korgen och sedan börja cykla mot Holmsunds brukshundsklubb, hade bestämt träff på klubben en dag denna vecka med "mitt" lydnads gäng, då många kände att en dag skulle passa riktigt bra och då det kan vara kul då det inte hunnit bli mörkt. Så när jag klev upp kände jag, tur har vi verkligen med vädret. Hade bestämt tid kl 10.20 men då det är ca 6 km till klubben från mig så började jag cykla 40 minuter innan då vägen består av många uppförsbackar. Väl framme var man svettig och ångrade att man klätt sig så varmt och desto varmare blev det då jag och Aska tog en vända runt agilityplan i väntan på dom andra. Vi var faktiskt ca 15 minuter för tidiga. Hade under morgonen fått 3 återbud av dom som inte skulle komma så visste att vi visserligen inte skulle bli många och det är ju tråkigt att dom inte kunde delta, men tyckte samtidigt att det inte gjorde så mycket för några skulle vi bli i alla fall!!

Tjii fick ja.. efter ca 40 minuter hade jag slut på korv och Aska var ganska så mättad och fortfarande hade inte en kotte dykt upp, tog en runda genom skogen och då jag kom tillbaka så såg jag att det dykt upp tre karlar med sina hundar var jakthunds ras som verkade förbereda för någon typ av spårning.

Klockan var då 11.15 och då jag fortfarande var själv och både jag och Aska fått ut det vi ville av dagen och nu börjat frysa så begav vi oss hem, för att förbereda oss inför vårat besök kl två.

Kvällen avslutades med en lång promenad längs vägarna och sedan kladdkaka och mys hemma i soffan. Mums

  

Denna var precis lika fin om inte bättre en gårdagens så har varit ute en riktig långis med tjejerna. Och nu bär det av till jobbet och framför mig ser jag en jobbarhelg.

Var även ut ett tag med både Jamira och Paloma och körde lite lydnad.


Lördags kväll efter jobbet blir lugn med film och godis med Frida och Siri.

Medan på söndag blir det mer rörelse med korvgrillning och sedan lite träning med tjejerna och Sara och hennes duktiga Tess.


Kram


Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken otur du hade att ingen dök upp. Har du provat mitt kladddkaka recept på min blogg? Annars är det värt att testa...
Kram på dig systeryster!

2007-10-12 @ 17:45:41
URL: http://konsthornan.blogg.se
Postat av: Felicia

Ha en trevlig helg!
Kram

2007-10-12 @ 17:46:24
Postat av: Anonym

Visst var det den 28/10 vi skulle åka till IKEA?
Kram

2007-10-12 @ 18:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0