Jobb.

Sitter på jobbet och har hunnit klart med all kvälls göra.
Har idag med Emma bakat och bjudit patinterna på Långpannekaka i Vanilj. *mums*

Slutar om ca 30 minuter och då blir det hem och sova för att sedan stiga upp kl 5 för att fara till jobbet igen.

I morgon far mina föräldrar till Irland och är där i drygt 1 vecka. Så bara jag och alla hundar kvar i huset. Tur att Peter och Frida kan göra mig sällskap på dagarna och kvällarna.

På lördag så ska jag till vetrinärn och ögonlysa alla fem. Ska få skjuss av syrran. Så håll tummar och tassar för u.a resultat på alla. 

Delar av mig av receptet på vanilj långpannekakan:

250 g margarin
7,5 dl mjöl
4,5 dl socker
8 tsk vaniljsocker
6-8 tsk bakpulver

Rör om till en grynig massa och ta sedan av 2 ½ dl av detta.

Blanda i:
3-4 ägg
3 dl fil

Häll smeten i en långpanna, strö sedan över den gryning massan.

Grädda mitt i ugnen 13-15 minuter i 225 grader.

Låt svalna och njut, du blir inte besviken ;-P

Kram
 

Kommentarer
Postat av: frida

Era patienter har de inte dåligt, ska jag nån gång ligga inne igen så tänker jag ligga då ni jobbar :P
Ha de så bra på jobbet idag så hörs vi sen!
Ps. Thea har tappat sin första tand :D
Kram

2007-05-31 @ 10:37:07
URL: http://fridathea.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0