Härliga värme...

Hade i går utställningsträning/kinesträff ute på I20 dagen började med moln men innan klockan slog halv två då träningen skulle börja så kom solen fram och det var härligt varmt. Tog av mig jackan och började träna hundar.
Två timmar senare var det var det dags att bege sig hem då jag och Frida var bortbjudna på födelsedags fest starx efter 6.

Mamma och Frida började packa in grejerna vi haft med oss till träningen i bilen och jag tog alla hundar. Satt mej i bilen och började fundera på om vi skulle hinna ta en sväng till solkusten innan festen + att vi skulle beställa Pizza till fem så hade vi gott om tid att käka. Väl framme i Holmsund ska jag ta fram mobilen för att ringa våran skjuss, du upptäcker jag till min fasa att jackan inte finns i bilen därav inte heller min börs eller mobil. Vi gör en U sväng och får bara lov att köra tillbaka. Har inte mamma kört fort förut så gjorde hon detta nu.. Och alla bilar framför körde som sniglar, medans man själv sitter med paniken stigande upp i halsen.
Tur nog fanns jackan på plats och vi kommer hem..16.45 vi har alltså mindre än en timme på oss att välja kläder, slå in present och käka. Vi hinner men kan lova att vi hade svett pärlor lite här och var. Kvällen däremot blev super bra. Var vekligen trevligt. Tack Emma.

I dag däremot vaknade man aldens svettig och med soleb skinnade genom persienerna. Härligt !
Ringde syrran och bestämde en tid då jag lovat att jag och Frida och Peter skulle bada med dom på Äventyrsbadet här i Holmsund. Klockan halv ett var vi i väg och inte tillbaka förrrän strax före fem, solen fortfarande skinnade och varm. Bestämde oss för att grilla så for i väg och köpte mat. Städade på balkongen som inte använt ännu i år pga att det inte varit tillräckligt varmt kvällstid och satt där några timmar framåt i både t-shirt och kjol och ändu inte det minsta frusen. Visst är det för Härligt, älskar värme?
Det gör hundarna också som inte gör annat än att pressa i solen när tillfällena ges.

Hoppas att eran helg varit lika hälrig och varm som min.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0