Dålig sömn

Natten till idag så sov jag inget vidare.
Kom inte i säng förrän på tok för sent för mig som ska upp 05.00 för att fara och jobbar. Hade jobbat kväll och kom hem och satt i telefon med en vän, och gick sedan upp för att lägga mig fastnade en snabbis vid datorn. Färdig i säng först 11.30 frös gkorde jag som sjutton.
Kl 00.14 tittade jag på klockan för säkert 6:e gången. Varför ska hjärnan envisas med att få veta vad klockan är när man har nog svårt att somna som det är. Frös dessutom fortfarande och började fundera på om jag höll på att bli sjuk. Tog på mig ett extra täcke.
Då började Jamira att böka, hon skulle inte ligga i sängen något mer, hon blev antagligen less på mitt vridande hit och dit. Tillsist hade hon lagt sig tillrätat och jag tänkte äntligen kan jag få sova vände då självklart på huvudet och upptäckte till min fasa att klcokan var 00:45 alltså endast 4 timmars sömn kvar. SHIT!
Fortsatte vrida mig hit och dit medans hjärnan gick på hög varva om varför jag inte kunde sova. Varför blir det alltid så? Gick på toa kom tillbaka till äsngen och vips var klockan 01:40.  Kände mig lätt illamående och stressad.
Vred mig hit och dit och somnade tillsist vaknade sedan igen med känslan att jag fortfarande inte somnat då klockan var strax efter kl fyra. Kände mig riktigt gring men somnade snabbt om och vaknade ca 50 minuter senare av väckarklockans höga stämma. Trött, javisst men ändå inte så trött som jag föreställt mig!
ca 1 ½ timme senare framme på jobbet var jag lika pigg och alert som vanligt.
Visst är det konstigt? Hoppas i alla fall att jag får sova bättre i natt.

I morgon så är det lång promenad i skogen med hundarna innan jobbet (jobbar kväll) som är planerad. Har ett 15km spår som jag och Frida brukar försöka gå varannan dag + dom 5 km vi cyklar som det tar fram och tillbaka dit. Väldigt uppskattat av hundarna.

Tänkte lägga in två bilder på tavlor som min syster www.konsthornan.blogg.se gjort på en nakis och en puff eller kanske ska skriva Chinese Crested Dog Hairless och Powder Puff för er som inte vet vad jag har för ras..
 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha. Vet precis hur det kan kännas sånna nätter.

2007-05-29 @ 22:25:36
Postat av: Cissi

Hej!
Det är så jobbigt då man inte kan sova. Hoppas du får sova bättre i natt.

2007-05-30 @ 08:26:18
URL: http://konsthornan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0